dimarts, 2 d’abril del 2019

Poemes





PUNYALS
No deixaré que em trepitgin 11 síl·labes
l'alè impàvid del meu somriure.12 síl·labes


Sortejar els punyals síl·labes
que arriben per sorpresa, síl·labes
serà necessari per evitar ferides 13 síl·labes
que no em pertanyen.síl·labes


Vestiré les hores amb abraçades 11 síl·labes
de qui sap estimar de debò. 10 síl·labes

Antònia Lladonet
1. Penja una imatge representativa del poema.

2. Tema del poema.

Seguretat en un mateix deixar les critiques a un costat i per molt que et diguin seguir amb un sonrriure i endavant.
3. Anàlisi mètrica del poema (rima consonant o assonant, número de versos i síl·labes)
Esta compost per 8 versos i les rimes son consonants i el nombre de síl·labes esta indicat en el poema.
4. Cerca al diccionari les paraules que no comprenguis del poema i escriu-ne el significat. Relaciona el significat amb el contingut del poema.

Alè-Aire que s'escapa dels pulmons en l'expiració. 
Impàvid- Sense por

No deixaré que em trepitgin 
l'expiracío sense por del meu somriure.

5. Què vol dir l'expressió "No deixaré que em trepitgin l'alè impàvid"? Justifica la teva reposta.
Que no permetrà que els comentaris de la gent li deixin sense poder respirar o que estigui angoixada i que deixi de somriure.
7. Opinió personal.

M'agrada molt la veritat, a jo també m'agradaria escriure poemes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada